WAAROM LEADGENERATIE UITBESTEDEN?

Bent u zich eigenlijk bewust van de indirecte kosten voor uw bedrijf voor het genereren van een lead?

Steeds meer bedrijven besteden het genereren van leads uit. Geen wonder, want dit is een moeilijke taak die veel inspanning, tijd en middelen vergt. Als u en uw team ook moeten beslissen over maken of kopen, dan doen wij u bij deze graag de volgende vijf overwegingen en goede redenen aan de hand waarom outsourcing de juiste optie is voor uw bedrijf:

BENT U ZICH EIGENLIJK BEWUST VAN DE INDIRECTE KOSTEN VOOR UW BEDRIJF VOOR HET GENEREREN VAN EEN LEAD?

Een lead is een gekwalificeerde potentiële klant die enerzijds geïnteresseerd is in een bedrijf of een product en anderzijds de vertegenwoordigende persoon uit eigen beweging zijn adres en soortgelijke contactgegevens (lead = dataset) overhandigt voor een diepgaandere voortzetting van de dialoog, met als gevolg een grote waarschijnlijkheid dat die klant wordt. Het genereren van kwalitatief hoogwaardige leads is een fundamentele taak bij het werven van nieuwe klanten. Steeds meer bedrijven maken gebruik van leadgeneratie om een eigen prospect database van aanzienlijke omvang op te bouwen. Bron: wikipedia.org

1. U heeft geen tijd en middelen

Kent u dat? Uw systeem bevat duizenden datasets waar u al lange tijd mee aan de slag wilt. Maar u of uw verkoopteam vindt geen tijd om deze gegevens op te volgen zodat daar structureel leads en nieuwe klanten uit voort komen. De meeste bedrijven hebben niet genoeg tijd of personeel om de leadgeneratie vooruit te helpen! Dit is een goede reden om uw leadgeneratie geheel of gedeeltelijk aan ons uit te besteden. Uw verkoopspecialisten kunnen zich zo concentreren op het essentiële: advies en verkoop!

2. U moet regelmatig leads genereren

Volgens de wet van de aantallen moet de trechter aan de bovenkant van de verkoopmachine altijd gevuld worden met nieuwe potentiële contacten (leads), anders zal de groei van nieuwe klanten op een bepaald moment stagneren en de gestelde verkoopdoelstellingen in gevaar komen. Dit kan grote gevolgen hebben voor uw bedrijf! Een van de belangrijkste voordelen van het uitbesteden van acquisitie is dat het acquisitieproces voortdurend en altijd op de achtergrond van uw dagelijkse werkzaamheden plaatsvindt. Dit kan aanzienlijke concurrentievoordelen opleveren en zorgt ervoor dat u uw forecast kunt halen. Test ons tijdens een proefproject en ervaar het zelf.

3. Uitbesteding is goedkoper dan het inhuren van een eigen telesales medewerker

Bent u zich ervan bewust dat de diensten van een lead generation bedrijf kostenefficiënter zijn dan het inhuren van een interne telesales medewerker? Met een eerlijk commissiemodel gaan we in onze projecten een stuk mee in uw ondernemersrisico. Zo heeft u een beheersbaar risico en kunt u het project volledig aangepast aan uw budget bij ons boeken. U heeft daarnaast geen sociale lasten en bijkomende verzekeringen die in de regel voor eigen medewerkers gelden. Bovendien betaalt u bij het uitbesteden van leadgeneratie alleen voor de uren die daadwerkelijk aan uw project zijn gewerkt. Dit is vooral praktisch als er periodes zijn waarin door uw bedrijf minder afspraken kunnen worden waargenomen. Druk dan gewoon op de stopknop en het project wordt gepauzeerd

4. U heeft weinig of geen online activiteit

Telkens denkt u er weer aan: ik moet eindelijk onze bedrijfspagina op Facebook en LinkedIn maken of die bijhouden! Of u heeft een bedrijfspagina en er gebeurt niets, geen content marketing, geen berichten over nieuwe ontwikkelingen binnen uw bedrijf, etc. U kunt al deze taken overlaten aan ons Social Media Management Team. Wij maken voor u een professionele bedrijfssite in de meest populaire sociale platformen. Daarnaast houden we uw fans en volgers (en eventuele potentiële klanten) op de hoogte met regelmatige postings, nodigen we uit voor uw evenementen of organiseren we een professioneel webinar. Dit alles levert nieuwe leads op met potentieel voor uw bedrijf!

5. U ontvangt nauwelijks online leads

U heeft nog geen strategie voor digitale leadgeneratie. Veel van uw concurrenten doen dit echter ijverig en pikken elke dag online leads op. Ons online team bepaalt samen met u welke online kanalen u kunt gebruiken om uw doelgroep te bereiken. We pakken ze aan met een aantrekkelijke online campagne (bijvoorbeeld via Google, Facebook LeadAd of LinkedIn) en gebruiken moderne online technologieën om een lead voor u te genereren. Een online lead is echter nog geen afspraak. Indien u dat wenst, kunnen we ook de (hybride leadgeneratie) planning overnemen met ons telesales team. Daarbij volgen we het contact op, kwalificeren deze verder en bij concreet interesse plannen wij een afspraak.

OUTSOURCING MET BEND U zult het geweldig vinden ;-)