Een lead is een gekwalificeerde potentiële klant die enerzijds geïnteresseerd is in een bedrijf of een product en anderzijds de vertegenwoordigende persoon uit eigen beweging zijn adres en soortgelijke contactgegevens (lead = dataset) overhandigt voor een diepgaandere voortzetting van de dialoog, met als gevolg een grote waarschijnlijkheid dat die klant wordt. Het genereren van kwalitatief hoogwaardige leads is een fundamentele taak bij het werven van nieuwe klanten. Steeds meer bedrijven maken gebruik van leadgeneratie om een eigen prospect database van aanzienlijke omvang op te bouwen. Bron: wikipedia.org
Bent u zich eigenlijk bewust van de indirecte kosten voor uw bedrijf voor het genereren van een lead?
Steeds meer bedrijven besteden het genereren van leads uit. Geen wonder, want dit is een moeilijke taak die veel inspanning, tijd en middelen vergt. Als u en uw team ook moeten beslissen over maken of kopen, dan doen wij u bij deze graag de volgende vijf overwegingen en goede redenen aan de hand waarom outsourcing de juiste optie is voor uw bedrijf: